۳/۱۷/۱۳۸۹

چرا مردم را نمي بينند؟


14 خرداد 89، قريب به 2 ميليون قلب عاشق به شوق تجديد عهد با حضرت روح ا... ترك خانه وكاشانه كردند و به سمت مزارش شتافتند و بزرگترين نماز جمعه تاريخ را به امامت نايب بر حقش به جاي آوردند و اين ها همه از سر قدرشناسي، كه نه، از سر عشقي بود كه دم مسيحايي او در رگ هاي اين مملكت جاري كرد كه عشق به خميني عشق به تمام خوبي هاست. و هم اينان آن دم كه سيد حسن خميني پشت تريبون قرار گرفت نداي اعتراض به فتنه گران را سر دادند و عليرغم ميل برخي، همانگونه كه در فيلم هاي متعدد از خارج از مرقد امام نشان داده شده است جمعيت بر اين فرياد خود يكپارچه بودند و اگر اين گونه به ماجرا نگاه كني قول آنان كه بانگ ملت را توهين به امام قلمداد كردند را بي اساس خواهي يافت كه جمع نقيضين است و مگر مي شود كه انبوهي به شوق گراميداشت حضرتش ترك خانه و كاشانه كنند ولي چون به آنجا رسند عملي انجام دهند كه توهين به اوست؟ و اين بصيرت ملت را مي رساند كه در تقابل خط امام و نسب امام، راه و انديشه او را بر ميگزينند و در سالگرد او افكار و منش او را زنده نگه مي دارند نه نسب و خانواده اش را.

بسيار گفتند كه آن چه بر سيد حسن گذشت نتيجه رفتار هاي خود او بود، اما سوالي كه به ذهن متبادر مي شود اين است كه آيا سيد حسن و ديگراني چون ميرحسين موسوي و شيخ مهدي كروبي و هاشمي رفسنجاني و... نتيجه اين اعمال را نمي توانستند حدس بزنند و اگر نمي توانستند چرا؟
آيا سيد حسن خميني نداي ولي زمان و امت روح ا... در 9 دي و 22 بهمن را نمي شنود و نمي داند عاقبت دم خور شدن با فتنه گران اينچنين است و اگر نمي داند، چرا؟ آيا زهرا رهنورد و ميرحسين موسوي نمي دانند كه شعور مردم لرستان بيش از آن است كه بنا به امر ملوكانه جناب موسوي كه من داماد شما هستم به ايشان راي ندهند؟ آيا برخي نمي دانستند كه نتيجه نوشتن نامه بي ادبانه به رهبري آن طرد شدگي و خواري است كه ديدند؟ آيا شيخ ساده لوح نمي دانست مردمي كه بهترين جوانانشان را براي اين انقلاب و مملكت فدا كرده اند، آبروي آن را چون ناموسشان مي دانند؟ آيا نمي دانستند ...؟ و اگر نمي دانستند چرا؟ شايد براي اين سوال جواب بسيار باشد، كه خطاي تحليل داشتند و يا اطلاعات غلط به آنان دادند و ... اما بر اين باورم كه در سخنان 13 خرداد، زهرا اشراقي، كه ابتدا همسر محمد رضا خاتمي است و سپس نوه امام، مي توان جوابي بهتر يافت.
ايشان در مصاحبه اي كه سايت جماران آن را منتشر كرد ابتدا در مورد همسر بزرگوار حضرت امام كه خداوند او را بيامرزد و روحش را در كنار حضرت روح ا... قرين آرامش سازد كه ياري وفادار براي ايشان بود گفته بودند كه " ... خانم خیلی نقش داشتند. زیرا ایشان از یک خانواده روشنفکر اشرافی بودند، بنابراین تأثیر خودشان را روی فرزندان داشتند و دامادهایشان هم روشنفکر بودند ..." و پيش از آن نيز گفته بودند " اگر امام از روحانیون دیگر کمی روشنفکرتر بودند به خاطر تأثیر خانواده بوده است". كافيست كسي كمي با افكار حضرتش آشنا باشد تا با شنيدن اين جملات ياد نداي دردمندانه او بيافتد كه مي گفت "ما مظلومين هميشه تاريخ، محرومان و پا برهنگانيم" و چون به اينجا رسيد حيرت زده بنگرد كه چگونه مي توان افكار چنين امامي را ريشه دار در اشرافيت خانوادگي تحليل كرد؟ و ياد اين جمله بيافتيم كه مي گفت "تمام روشنفکرها و تمام غربزده ها و تمام قدرتمندها اگر جمع بشوند نمی توانند یک 15 خرداد ایجاد کنند" و اين كه "امروز زمانی است که ملتها چراغ راه روشنفکران شوند و آنها را از خودباختگی و زبونی در مقابل شرق و غرب نجات دهند که امروز روز حرکت ملتهاست و آنان هادی هدایت کنندگان تاکنونند." و حيرت زده ميمانيم كه مگر مي شود كسي ادعاي شناخت امام و اين سخنانش را داشته باشد و آن گاه اينگونه امام را متاثر از روشنفكري بدانند كه البته در جامعه ما تعريف آن روشن است.

آري، زماني كه حلقه هاي بسته و سياستمداري و تمايلات شخصي و ساير اسرار مگو بشود ارزش، بايد هم سخن ولي نعمتان جامعه را نشنيد حتي اگر به بلنداي شكوه 9 دي و 22 بهمن باشد و با فتنه گران نشست و برخواست و به استقبال عقوبت شدگان نظام و خطا كاران رفت، چنان كه گويي نه ولايت فقيه ولايت رسول ا... است و نه مردم ولي نعمتان جامعه. زماني كه اشرافيت افتخار مي شود و برخي آقايان در محله با صفاي امام خشت خانه هاي اشرافي خود را روي هم مي گزارند، از كوخ ها به كاخ ها كوچ مي كنند و خلاصه تجمل و ثروت مي شود دغدغه آقايان و آقازاده ها و سايرين بايد هم انديشه هاي امامِ محروم و مستضعفِ پا برهنگان را برآمده از اشرافيت معرفي كرد و امامي الهي و متكي به ذات باريتعالي را كه عمري روشنفكران غرب زده و شرق زده را شماتت مي كرد و از روشنفكران ناسزا شنيد و دشمني ديد را مديون روشنفكران معرفي كرد.
و اينان بر سه شعبه اند كه يا از ياد امام نمي توانند بگذرند، يا از نام امام و يا از نان نام امام ...
آن چه خانم اشراقي گفتند را بسياري ديگر از آنان كه خود را يگانه ميراث داران امام مي دانند به زبان هاي مختلف گفته اند و يا در عمل به نمايش گذارده اند و چنين مي شود كه پابرهنگان و محرومان امام خود را دارند و برخي " معتمدان قوم، ياران امام" امام خود را.
و چنين مي شود كه در سالروز رحلتش هر گروهي امام خود را گرامي مي دارد ...

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

خيلي خوب بود

باران گفت...

عالی بود

ناشناس گفت...

کو گوش شنوا؟
شما را بخدا ببینید می گوید: اگر من بزرگتر بودم روی امام تاثیر می گذاشتم!!!
آدم می ماند چه کند با آن دو شاخ برآمده روی کله اش!

ناشناس گفت...

جناب سیدحسن تاوان بامردم بودن را می دهدبه امید بیروزی سبزها

ناشناس گفت...

عالی بود و البته دردناک. قلبم درد میکنه از این همه اجحاف و ناحق.

محمد رضا گفت...

سلام
بالاخره وبلاگتو کشف کردم

ناشناس گفت...

جواب کسی که گفته اینا تاوان با ملت بودن رو میدن

جناب سیدحسن تاوان نمیدهد ونداده آن که تاوان داده من وامثال منم که نسل سوخته شدم اینا که در رفاه وآسایش زندگی کردن بدبختی جنگ سختگیری زمان مدرسه وکودکی (زمان نخست وزیری میر حسین جونت)که دور شلوارمون رو سانت میزدند کمتر از 40 سانت نباشه کیفامون رو میگشتن آیینه توش نباشه لوازم آرایش که سهله، شلوار لی ابدا ،حالا هم باید از انقلاب بابا بزرگ اینا دفاع کنیم ندنش به باد ما بمونیم یک عمر حسرت عمر از دست رفته
لازم باشه توی دهن امثال اشراقی میزنم مثل بابا بزرگش که توی دهن اون دولت زد
باید لال شن همونطوری که ما لال شدیم چون فکر کردیم اونا درست میگن حالا نوبت لالی اوناست باید فکر کنن ما درست میگیم

nasim گفت...

خیلی خوب بود.
ببخشید میشه خودتون رو معرفی کنید.ما هم دانشجوی مهندسی فردوسی هستیم.امروز اولین بار وبلاگتون رو دیدم.خیلی جالب بود.به ما هم سر بزنید میتونیم تبادل لینک داشته باشیم.
www.sefroyek89.blogfa.com

Unknown گفت...

شما را راست می گویید ، پس روز 24 خرداد مردم نبودند ارزال و اوباش بودند .
چقدر بد و ناشیانه عمل می کنید . ایا این مدیریت بحران درست بود ؟
آیا تنها موسوی فتنه گر است
ایا احمدی نژاد از احساسات مردم سو استفاده نکرد
اقای توکلی ایا شما نمی توانستید در زمان کاندیدا توری ریاست جمهوری از فضای سیاسی مثل آقای احمدی نژادداستفاده کنید ؟
از نظر شما هر که اعتراض کند فتنه گر است !!!!!!!

ناشناس گفت...

بابا هم شما مردمید هم معترضان مردمند. چرا فقط یک طرفه به موضوع نگاه می کنید. اگر واقعا اعتقاد دارید معترضان در اقلیت مطلق هستند و شما مردمید خواهشا یه مجوز بدهید تا خیلی از حقایق روشن شود. ممنون

موج نگار گفت...

به به ....
بالاخره شما هم مطلب زديد ...
مطلب خيلي خوبي بود. انشاالله كه ديگه ادامه داره؟

در ضمن يك نكته: شايد بهتر باشه رنگ فونت سياه باشه. يكم چشم اذيت ميشه.

يا علي

پرستوي مهاجر گفت...

سلام همسنگر!
به ما هم سر بزنید.
منتظریم تو سنگرمون...
اگر هم مورد پسندتون بود و دوست داشتین ما رو لینک کنین!
بر صراط استوار باشین
در پناه باران
یا علی مددی[گل]

امیر هاتف گفت...

با سلام
بنده از سیاست آنچنان که شاید وباید سر در نمی آورم
اما میدانم برخی خطاها برخی خطاهای دیگر را رقم زده است
به عبارتی هردو طرف مخاصمه یکدیگر را در تکرار و تشدید اشتباهات یاری کرده ومیکنند
در باره ی جناب آقای سید حسن خمینی نیز نظری ندارم
اما عمل 14 خرداد برخی را بسیار قبیح و نابخردانه میدانم

از اینکه به وبلاگم سر زدید سپاسگزارم